Dlaczego warto biegać? Oto kilka powodów!

Aktywność fizyczna niesie ze sobą bardzo dużo plusów. Ruch jest wskazany w każdym wieku. Najprostszym a zarazem najzdrowszym wyborem jest bieganie. Nie musimy kupować karnetu na siłownie aby biegać na bieżni, wystarczą sportowe buty a biegać możemy gdzie tylko chcemy – las, jezioro, park, a nawet centrum miasta. Musimy jednak zawsze pamiętać o dobrej rozgrzewce. Jakie plusy niesie ze sobą ten rodzaj aktywności? Już wymieniamy!

Bieganie obniża stres i pomaga walczyć z depresją!
Jeżeli jesteś osobą nerwową, zestresowaną pracą – zacznij biegać. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie pleców, które są bardzo spięte przez długotrwały stres. Dzięki tej aktywności możesz się zrelaksować, posłuchać ulubionej muzyki na słuchawkach i dotlenić się. Bieganie jest polecane również przy walce z depresją. Intensywne biegi powodują, że nasze ciało marzy o regeneracji i o wyspaniu się, z czym często borykają się osoby cierpiące na depresję. Do biegania możesz dorzucić również spacery czy jazdę na rowerze a nawet medytację.

Poprawia koordynację ruchową
Bieganie angażuje wszystkie partie ciała, przyspiesza metabolizm. Wzmacniamy mięśnie brzucha, pleców, nóg i innych części ciała. Szybciej spalamy kalorie a nasza sylwetka nabiera lepszych kształtów. Regularna aktywność fizyczna spowalnia proces starzenia a nawet chroni nasze stawy. Wejście na czwarte piętro już nie będzie dla nas problemem. Jednak aby bieganie miało lepsze efekty należy to robić na różne sposoby – wolno, szybko czy pod górkę.

Zwiększa wydajność pracy serca, walkę z nowotworami
Serce przeciętnego człowieka uderza około 70 razy na minutę. Podczas treningu około 130-140 razy na minutę. Co najważniejsze serce biegacza zmienia się wskutek aktywności i uderza ok. 60 razy na minutę, czyli obniża się tętno spoczynkowe, spada ciśnienie i zły cholesterol. Regularna aktywność wzmacnia system immunologiczny, jesteśmy bardziej odporni na choroby. Zanim jednak zaczniemy biegać, należy skonsultować się z kardiologiem.

Poprawia pamięć i koncentrację
Bieganie wzmacnia neurony w mózgu, które są odpowiedzialne za procesy przyswajania wiedzy. Wpływa na procesy poznawcze, sprawność intelektualną a nawet pomaga chronić przed rozwojem choroby Alzheimera. Mózg, im lepiej ukrwiony tym pracuje lepiej, łatwiej nam się skoncentrować i zapamiętać więcej rzeczy.

 

Uszczęśliwia i dodaje energii
To prawda! Nie każdy biegacz lubi biegać, jednak euforia pojawiająca się po dobiegnięciu do wyznaczonej mety potrafi uzależnić. Jesteśmy z siebie dumni, jeśli chociaż trochę poprawimy swój czas, przebiegniemy ten kilometr więcej. Jesteśmy zadowoleni, pozytywnie nastawieni do życia, mamy wyższą samoocenę, pojawiają się hormony szczęścia. A co więcej – możemy zdobyć przyjaciół!

Zaczynając przygodę z bieganiem, nie poddawaj się po pierwszym treningu. Będzie ciężko, wiele razy nie będziesz miał ochoty, pojawią się wymówki – brak czasu, zła pogodna. Jednak pamiętaj, najważniejsza jest motywacja.

1 Comment

  1. […] poprawi się i poczujemy się lepiej wtedy możemy zacząć uprawiać sport, najlepsze będzie bieganie, które angażuje wszystkie partie ciała i rozluźnia mięśnie. Wysiłek fizyczny sprawia, że […]

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.